måndag 1 mars 2010

Stafflikort till mormor!

Min gamla mormor fyller snart år så jag har gjort ett kort till henne i staffli-form. Detta är ett riktigt vintage kort! Tänkte att det kunde passa en gammal dam.
Jag har använt mig av lite spillpapper från Swapen jag var med i på svensk scrapbookig och vet därför inte vart de kommer ifrån, men pappret med poserande damer kommer från Graphic 45. Lite spets med ett mörkblått organzaband och två fina charms, ett blad och ett hjärta i guldfärgad metall. En liten blomma från prima massa chalkade och rivna kanter, en bild på en dam från ett block från crafty Individuals och så några små halvpärlor. Har gjort några små fotohörn av samma papper från G45 fast av baksidan. Två nummer stiskers har jag satt dit med eftersom mormor fyller 85.

När jag ändå hade dragit fram alla grejer på soffbordet i vardagsrummet så gjorde jag ett kort till som är bra att ha om nån hux flux skulle fylla år eller så. Hihi! Detta kortet är lite mera färgstarkt!


Allt materail kommer från en scrapbooking club jag var med i ett tag förutom stämpeln som är från Inkido och blinget kommer från Prima. Min hörnavrundare har fått komma fram ur gömmorna igen. Hade helt glömt bort den ett tag.

Hoppas ni får en bra start på veckan.
Kram Mia

3 kommentarer:

  1. Jistaness Mia!!!! Vilket staffli kort!!!! VACKERT!! Du är så duktig min vän!!! Det rosa är också bedårande...min favvo färg!!
    Kramar Lina

    SvaraRadera
  2. Vilket underbart Staffli kort :):) Älskar alla modeller av 45:ans papper. Härligt rosa kort oxå!
    Ha en bra dag, Britt-Inger

    SvaraRadera
  3. Jättefint kort, det översta *gillar*

    SvaraRadera

Hej!! Tack så mycket för att du lämnar en liten kommentar!! Jag blir så glad! =)