måndag 11 april 2011

Litet kort igen.

Jag satt och pysslade igår kväll och fick faktiskt ihop tre stycken kort. Ett av dem ska ni få se nu men resten får ni se en annan dag för jag fotade ikväll och de blev inget vidare resultat.
Jag köpte två ark med pysselgummans klippark och tog ett av pappren från tilda blocket jag köpte på panduro förra veckan. Lite blommor, rivna kanter och brads så var det klart. Det är skönt att slippa sitta och färglägga motiv ibland.

Det har varit en omtumlande kväll ikväll. Chrille jobbade och jag och Alfred hade en ganska bra eftermiddag men han ville bara inte äta. Frågade om nåt var fel eller om han hade ont. Det hade han inte han frös bara lite. Sen kom bomben mitt i bolibompa tittandet. Han spydde ner hela sig och soffan. Fy den lukten är bland det värsta jag vet men vi fick la torkat upp och tvättat av oss och just nu är jag ganska tacksam när vi för länge sen valde en IKEA soffa med tvättbart överdrag. Han var så ledsen min lille prins och undrade nog vad det var som hände. Vi har varit ganska förskonade för han har bara kräkts riktigt mycket en gång tidigare sen han föddes för snart tre år sedan. Så man ska väl inte klaga. Det är bara så synd om honom för jag minns hur det var när jag var liten, det gjorde ju så himla ont i magen. Hoppas han får sova gott hela natten och att han är som vanligt imorgon igen.
Annars har det varit en strålande härlig dag. Satt ute en stund på jobbet där det var lä och det känndes som sommar. Gött att våren äntligen är här! Och jag hoppas den är här för att stanna!

1 kommentar:

  1. Stackars liten! Å dom blir ju så ynkliga:O(
    Hoppas han e på banan igen nu.
    Jättegulligt kort du pysslat ihop.
    Kram

    SvaraRadera

Hej!! Tack så mycket för att du lämnar en liten kommentar!! Jag blir så glad! =)