tisdag 5 april 2011

Alex 27!

Hejsan! Idag fyller Min gubbes bror Alex år. Min svåger blir det då va?? Jag har lite svårt för orden svåger och svägerska.. Kan ingen komma på två nya år till det så det inte låter som om man pratar om en gammal kärring eller gubbe?? Svågge och svägga?? Hahahahaha nä det var ingen monsterhit de heller!!
Nog om det sidospåret. Jag gjorde ett kort till honom igår med matchande presentask och en liten skål målad med alkoinks. Det blev ett snygtt set när man ställde allt jämte varann. Tyvärr så glömde jag fota asken och skålen för jag blev färdig när det var dags att åka och fira honom så jag kom bara ihåg att fota kortet. Inte mycket att göra åt nu.





 Ni får ursäkta den dåliga bilden. Jag hade ju lite bråttom och så var det svårt att fota eftersom det är väldigt blankt och silvrigt. Jag har gjort bakgrunden med svart, blå, röd och grön alco inks på ett silvrigt blankt papper som jag hittade i mina gömmor men det silvriga försvann när jag började dutta på med färgerna så jag la på lite silvrig alco ink med. Stämplade en av vildas steampunk stämpel och embossade den silvrig.  Döskalle fjärilen är också från vilda. Den fina ramen infärgad likadant som bakgrunden. Nu när jag ser kortet i efterhand hade det vart snyggare att ha skrapat det svarta cs:et med edge scrapern.. Och kanske lagt till ett mönsterpapper.. Så går det ibland när man har ont om tid.
Va kul det är att använda alco inks. Det blir sån häftig effekt! Jag måste hitta fler saker som jag kan hotta upp med dem!
Nu får nduha en riktigt bra dag! Roligt att du kikade in!!

1 kommentar:

Hej!! Tack så mycket för att du lämnar en liten kommentar!! Jag blir så glad! =)