måndag 8 juni 2009

Hej å hå!

Fan idag har jag varit lika produktiv som igår då jag lyckades bju hela familjen Thorsson på middag och döade över 25 flugor i ett enda slag med flugsmäcken! *asg* Chrilles föräldrar och bror kom förbi en sväng på hemvägen från och till stugan. Chrilles föräldrar hade varit i stugan över helgen och Alex skulle till stugan. Han bor där nu när han håller på att ta CE-körkort (lastbil med släp) i Halmstad. Det går riktigt bra för honom och han har nog kortet i sin hand snart, hoppas vi!
Jo till dagens dagsverke. Jag håller på att måla köksluckor. Det projektet har vi haft lääänge men nu har jag altså fått lite eld i röven och börjat jobba. Jag resonerade som så att Chrille nog skulle tycka det var roligt att tillbringa fördagen med sin son. Han jobbar ju jämt med huset och har ständigt dåligt samvete för att han inte är med oss så mycket när han är ledig. Något som han verkligen inte behöver ha för huset måste ju även det pysslas om. Jag har tatt mig för att måla 6 luckor på ena sidan idag. Måste ju torka i ett dygn innan man målar igen eller på andra sidan så jag kunde inte göra så mycket mer med dem. men vi hade tre luckor som vi hade målat med en grå vattenbaserad färg, som såg ut som skrämihjäl. Så jag har bannemej letat upp pallbockar och slipmaskin. Chrille stog visserligen breve och talade om för mig var allt fanns men jag fixade det själv. Så jag har då slipat luckerna och blåst av dem med kompressorn. haha och det var faktiskt riktigt roligt. Skönt att känna att man drar sitt strå till stacken lite. Jag vet att ta hand om Alfred och vara mammaledig är ett heltidsjobb det med men det var riktigt skönt med ombytta roller. Jag ville hemskt gärna målat färdigt farstukvisen med men det satte gubben stop för. Det ser nämligen inte så ljust ut på himlen så regn på det ny målade hade ju inte varit på hemskt lyckat. Men jag ville så gärna hålla på medans jag var igång. Imorgon ska jag fortsätta måla luckorna iaf. De ska vara klara tillden 25 då vi ska ha ett-årskalas för Alfred. Jag måste även byta gardiner i matsalen. Jag skäms för julgardinerna sitter fortfarande uppe men jag har inte haft något annat att sätta upp och det har hela tiden varit annat som varit viktigare att inhandla. Men min kära svärmor har något i kikarn. Hon har nämligen några fina vita längder hemma med hardangersöm som ev skulle passa. En är omgjord till kappa och ev får vi göra om en till. Det blir nog fint. Vi har ju det lite gammalmodigt här hemma så jag vill inte hänga upp några jäkla panelgardiner. Jag vill ha kappa eftersom fönstren är så små och våra gardinstänger är lite för korta. En liten felbedömning från vår sida när vi var på Ikea och inhandlade dem ifjol.
Nu hoppas jag på att jag ska få ett litet paket från Magdas med lite papper till studentkort som jag ska göra. Min lillebror ska ju ta studenten på onsdag och så har jag fått en beställning på ett.
nu ska jag fixa lite lunch till familjen så Chrille får i sig nåt innan han far till jobbet.

Ha en underbar dag!
Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!! Tack så mycket för att du lämnar en liten kommentar!! Jag blir så glad! =)