fredag 6 april 2012

Glad påsk!

Jaha då var det påsk. För mig är det lite vemodigt just denna påsken för jag ska sluta på mitt nuvarande jobb och byta till en ny arbetsplats. Även om jag valt detta själv är det alltid lite svårt med avsked tycker jag. Jag har varit på samma äldreboende i 5 år och tror att det är nyttigt att byta ibland. Så man inte trampar på av gammal vana utan faktiskt tänker på var det är man gör.

Är med i en påsk-swap inne på Svensk Scrapbooking där vi skulle skicka scrappiga presenter till en annan scraptokig. Jag har skickat men vet inte om hon fått det än. Oavsett om det kom bort på vägen eller om det är framme så visar jag det här nu, det är ändå över en vecka sen jag skickade.
Valde att lägga godiset i en papperspåse.
Närbild. Kycklingen är lite fluffig, jag lade på flock, ett slags ludet pulver med lite glitter i, köpt av kortmakaren på en mässa för några år sedan. Lite svårt att fånga på bild.

Altrade även ett påskägg som jag ska ställa på jobbet fyllt med godis!
Har tagit remsor av en gammal almanacka som jag köpt hos en antikhandlare. Målat över med en blandning av skollim, vatten och vit färg. Sen försökte jag stämpla med gult och bubbelplast och det syns inte men det blev coolt i alla fall. Stämplat lite här och var med splash och textstämplar. Biljetten fixade jag till i datorn.

Ha nu en riktigt härlig påsk allihopa!

3 kommentarer:

  1. Superfin påse men tyvärr kan den inte godkännas till tävlingen hos Scraplagret eftersom den inte är nygjord för just den tävlingen :( Här hittar du reglerna: http://scraplagret.blogspot.se/2012/04/regler-och-info-i-scraplagrets-paskcrop.html

    Du är varmt välkommen in med ett nytt bidrag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så dum jag är det tänkte jag inte på ju...

      Radera
  2. Men vilken tur att jag såg och kände igen den superfina påsen och tagen när jag själv lade upp mitt kort hos Scraplagret!
    Den kom fram och blev varm uppskattad!
    Tack snälla! :-)))))
    Påsen var så fin att det kändes synd att öppna och förstöra den!
    Kram
    Cattie

    SvaraRadera

Hej!! Tack så mycket för att du lämnar en liten kommentar!! Jag blir så glad! =)