torsdag 5 maj 2011

Premiär färgläggning med distresser!

Ja som rubriken lyder så har jag lite premiär idag. Jag köpte två så jäkla coola stämplar från kenny K härom dan på tradera och jag vill ge dessa snygga motiv lika snygg färgläggning. Jag har tidigare färglagt med promarkers men jag får inte till nyanserna som jag vill med blendern och pennorna är ju ganska dyra. Så ni får vara snälla mot mig då detta är första försöket med distresser för mig :). Har använt mig av mina distress dynor för jag har bara en refill, än så länge. Men jag tyckte det gick riktigt bra. Älskar mångsidigheten med distressdynorna. Motivet är färglagt på akvarell papper. Denna söta puman heter Lady Raven och jag föll pladask för henne. Hon har sån attityd!
Alfabetet är också nytt för mig. Köpte även det på tradera. Man kan göra lite bra fynd där. =)
Här har ni en närbild på färgläggningen. 
 
Jag är ganska nöjd med resultatet men det kommer nog ta ett par gånger innan man får till det riktigt bra.

I'm entering this following challenges with this card:
Make it colourful #16 Use black with a splash of RED
Try it on tuesday Card, something old, something new. The designpaper is a year old and the stamp is brand new!

2 kommentarer:

  1. Wow! Terific Rock Chick, I love it, a stunning card. Thanks for joining us at TIOT . good luck. Caz

    SvaraRadera
  2. Great card! I love the lacing and her red tattoos. Thank you for joining us at Make It Colourful this week.

    Jen

    SvaraRadera

Hej!! Tack så mycket för att du lämnar en liten kommentar!! Jag blir så glad! =)