torsdag 15 juli 2010

Sommar sommar sommar!!

Jag har haft en sån underbar sommar i år! Jag har verkligen inget att klaga på den här semestern som snart är slut, snyft. Jag önskade att jag hade tagit lite mammadagar och utökat semestern men det är ju lätt att vara efterklok. Vädret har varit strålande och vi har hunnit med så mycket mer än vad vi hade hoppats på både med huset och renoveringen och samtidigt gjort så mycket roligt. I söndags åkte vi till mina föräldrars stuga utanför Laholm och har bara päst och legat på stranden! Underbart! Mina bröder kom ner med och vi hade det jättemysigt. Alfred tycker det är så kul att busa med dem.



Jag och mamma åkte på en liten shoppingtripp till Ängelholm och besökte en underbar gårdsbutik där jag hittade detta fina bordet och de små ljuslyktorna! Jag är helt stormförtjust i mitt nya fina zink bord som har fått en plats på altanen! De korsade benen är så fina och så spetskanten runt om! LOVE IT!

Lite pyssel har jag fått gjort med men inget avancerat. Tog inte med mig så mycket till stugan utan tänkte att här får jag utmana mig själv när jag inte har så mycket att välja bland.
Ett litet 10x10 cm kort. Enkelt med bara ett mönsterpapper och lite blommor.
Tre små minikort som gick snabbt att få till med lite ditresser och stämplar.
Några små tags, fina att sätta på paket eller runt en flaska vin!
Denna boken ska åka med posten till Dalarna. Sambons kusin Ida frågade mig för längesedan om inte jag kunde göra en sån till hennes stora pojk Ted och det klart att man kan! Ska skriva "Ted's" över Tokbok sen innan jag skickar den bara. Gjorde en liknande bok till Teds lillebror Charlie i doppresent som han fick i höstas. Nu äntligen har jag fått tummen ut och gjort en till.

Ha en mysig dag alla bloggläsare!
Kram Mia

3 kommentarer:

  1. Härligt att höra att din sommar varit toppen!!! Glad jag blir!!! Du har ju varit i mina hemtrakter...kommer från Ängelholm från början!!!!
    Så söta saker du gjort Mia tokboken är jätte fin och mini kortetn ur gulloga!!
    Nu ses vi snart!!!!!!
    Massa kramar från Lina

    SvaraRadera
  2. Vilken kul ide med tokboken.
    Jag gillade åxå ditt fiiiiina zinkbord.
    Ha en skön fortsatt sommar...

    SvaraRadera
  3. Va kul med en tokbok... vi har en på jobbet, dock svart och tråkig.. Kanske skulle altra den! Fina kort du har!

    SvaraRadera

Hej!! Tack så mycket för att du lämnar en liten kommentar!! Jag blir så glad! =)