fredag 16 april 2010

Äntligen vår!

Visst är det underbart att våren slutligen har kommit hit! Jag spritter av vårkänslor känner jag! ;)
Och lite pyssel har jag hunnit med också.
I lördags hade jag lite vänner hemma på käk och lite dryck. Himla skoj hade vi. Ca 2 timmar innan de skulle komma började jag fundera på dukningen. Jag hade inte tänkt nåt på hur jag skulle göra med den. Kom på att jag köpte en massa blockljus när jag var i Ullared i julas så nåt kunde man kanske göra med dem. Så slog det mig. Jag fick ett himla kul tips av min påskhare i påskas(som ni kan läsa här i bloggen i ett tidigare inlägg) Att man kan använda sevetter på kort finns en beskrivning här hos kort i fokus. Så jag klädde mina små blockljus med servetter och så satte jag bara dit ett litet satinband. Enklast möjliga. Så här blev resultatet.
Jag blev ganska nöjd med tanke på att det knappt tog mig 30 minuter att göra dem. Längst tid tog det att stryka fast servetten på kartongen.

Har även gjort två kort också.
Ett enkelt kort med underbara rosor från england, lite pärlor och band från kort og godt bland annat!
Ett väldigt enkelt kort med min nya stämpel som jag köpte när jag var i papermaze söta lilla butik i kungsbacka. Dessa stämplarna är himla roliga. Måste köpa en kärring också!! ;)

Nä nu ska jag förbereda kåldolmarna och skala potatis så jag och lilleman kan käka så fort han sovit klart!!

ha en riktigt trevlig helg allihopa och glöm inte kommentera lite! Då blir jag så glad!
Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!! Tack så mycket för att du lämnar en liten kommentar!! Jag blir så glad! =)