söndag 20 september 2009

Har inte hunnit med att uppdatera bloggen på ett par dagar nu. Så mycket annat som måste prioriteras ibland. Men jag har hunnit att göra lite kort iaf. Det första är ett kort som vi på jobbet ska ge en arbetskamrat som slutade för ett tag sedan ihop med en gåva. Vad det blir vet vi inte riktigt än.
Bakgrunden är gjord med hjälp av crackle paint, ohh jag älskar dessa färger. Bara att stryka på så blir det så fint sen när det torkat. =) Chalkade lite med en grön stämpeldyna för att det skulle matcha det andra. Mönsterpappret vet jag inte vart det kommer från nu. Har dragit med min edgescraper lite här och där och chalkat. Blommorna kommer iaf från country scrap. Biljetten har jag skrivit ut själv på datorn och det är från mirabylls blogg jag har fått dem ifrån. Har färgat in chipboard bokstäverna med en röd stämpelfärg och lagt på ett lager glossy sccent. Och så en liten söt kakservett från scraplyckan.
Detta andra kortet ska min moster få som fyller 60 om ett par dar. Har gjort en liten annorlunda vikning här men minns ej vad den kallades. Pappren här minns jag inte heller vad det var för fabrikat på. Vet bara att det bruna kommer från en "Mia collection" men vilken tillverkare det var.. Ingen aning.. Lätt att komma ihåg namnet på kollektionen när det heter som jag! Har använt min edgescraper även här och chalkat med bruna stämpeldynor. Dekoretrat kortet med minirosor, en körsbärsblomma, lite andra blommor, utstansade blad, en text jag skrivit ut på datorn, rosa band, säkerhetsnål med hängande charms i, ljusblå halvpärlor och brads som fungerar som öppning/stängning med hjälp av lite floss.
Insidan ser ut så här. Har gjort en tag av samma bruna papper från Mia collection, satt fast tt band och två små pappersblommor. Blommorna, minirosorna och körsbärsblomman kommer från england.

Dekorerade två små askar i början av veckan med men de väntar jag med att visa så jag har nåt att uppdatera med ifall jag inte hunnit göra nåt.. Haha!! =)

Kramar Mia

Ps! Blir superglad om du lämnar ett litet spår efter dig!! Ds!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!! Tack så mycket för att du lämnar en liten kommentar!! Jag blir så glad! =)