lördag 26 september 2009

Fick en beställning ikväll

Jag fick ett telefonsamtal idag från Karin, en som jag träffat på fika rasterna när jag jobbade natten förut. En härlig brud för övrigt!! Hon ville att jag skulle fixa ett dopkort i rött och en röd sko att förvara en liten present i. Men jag fickäven tillåtelse att använda lite vitt också. Det fick inte vara för mycket krussiduller och en massa blommor utan enkelt men snyggt. Fy satan vilken utmaning det var för mig. Enkelt, ha, kan låta simpelt men inte för mig. Men jag hoppas att hon ska bli nöjd iaf. Om inte får jag väl försöka igen. Till saken hör att jag nästan inte hade några röda papper hemma. Iaf inte mönstrade så det fick bli ett enfärgat rött bling papper från inkido. Man tager vad man haver som man säger. Jag gjorde kortet som en dopklänning tycker den vikningen är så fin, och så la jag till lite spets, ett vitt satinband, en stämpel från forma hantverk och lite bling och två charms. Hoppas att det inte blev för mycket. Hmm det blev det nog... Jag satt länge och funderade över om jag skulle sätta den där blingraden längst ner på kortet eller ej, men till slut så gjorde jag det eftersom det fattades något när jag hade satt spetsen på baksidan av kortet. Jaja får väl ta bort blinget om hon tycker det ble too much. Nedan följer resultaten.



Skon stämplade jag bara lite med en blomswirl på samma röda papper från Inkido och embossade med vitt pulver.. Sen gjorde jag en lite tag till som man kan skriva vad man vill på. Ska lägga skon i en cellofanpåse, tänkte att man kan använda sig av påsen sen när man lagt i presenten och knyta med organzabandet och sätta på tagen. Blir genast så mycket snyggare med lite cellofan tycker jag!!

Har lite dåligt samvete för att jag inte har kommit längre med beställningarna på skyltarna som jag fick av en arbetskamrat men jag ska börja lite smått imorgon. Har beställt lite vit cracklepaint som jag väntar på med som jag ska ha på iaf en av dem. Sen har jag beställt flera underbara stämplar som jag ska göra julkorten av iår. Hoppas de dyker upp i början av veckan!

Nu måste jag nana för jag somnade inte förrän halv 4 inatt p.g.a klåda.. Hata eksem...

God natt Kram Mia

1 kommentar:

  1. duu det dopkortet är jättefint!!!å skon som passar till...
    mycket fint du gör o mycket rosa *me like*

    SvaraRadera

Hej!! Tack så mycket för att du lämnar en liten kommentar!! Jag blir så glad! =)