lördag 18 april 2009

Altrat en burk

Har pysslat lite idag! Har gjort om en gammal espresso-burk till en The-burk istället. Jag har aldrig altrat en burk tidigare men det var ganska enkelt, bara man dekorerar den innan man sätter fast pappret på burken. Här har ni resultatet!! Har haft lite svårt med att redigera bilden för sambon har bytt från Windows till Ubuntu och det lär ta tid innan man fattar hur detta system fungerar. Inte helt lätt alltdså men jag lyckades iaf beskära dem och ändra storleken =) det är lite roligare att förvara sina saker i burkar som är dekorerade.


Har använt mig av lite utstansat idag. Tagsen har jag fäst med brads och på bkstäverna har jag sprayat på lite glimmermist men det syns inte på bilderna. Har satt en pappers-spets runt hela burken både i överkanten och i ovankanten.

På baksidan av burken har jag satt öljetter och trätt ett band så det ska se ut som om det håller ihop det hela. Tog även och satte på två tepåsar som jag bytt ut ettiketterna på till tags med en stämplad kopp. Kul detalj om jag får säga det själv.
Till locket har jag satt ett brunt cardstock-papper under tygblomman som var exakt lika stor som locket.

Ha en riktigt bra helg allihopa. lämna gärna en kommentar om du hittat hit, då blir jag glad!!

Kram Mia

2 kommentarer:

  1. Fin burken blev =) Jag har ett ställe som önskar DT, http://countryscrap.blogspot.com/ där kan du läsa om och hur du ska göra. Lycka till!!!

    missFBK/Catarina
    www.scraptivarina.blogg.se

    SvaraRadera

Hej!! Tack så mycket för att du lämnar en liten kommentar!! Jag blir så glad! =)