söndag 13 februari 2011

Anders 21 och vinst!

Hejsan!
Idag fyller min lillebror Anders 21 år! Såklart har jag gjort ett kort till honom med. Han lyssnar på Hip Hop och har hur många par sneakers som hellst. Ett par till varje outfit tror jag nästan. Haha din lille skonörd!! Jag försökte göra ett kort i hans stil lite granna men det var inte så lätt. Jag skulle viljat haft lite fler roliga decos men i brist av tid får det bli väldigt simple and clean. Har inga coola hip hop stämplar så jag har googlat igen och skrivit ut på mönsterpapper och vitt papper. Killen är färglagd lite lätt med promarkers. Men det syns lite dåligt på bild. Det är lite skarpare färger i verkligheten. Texten har jag skrivit med graffiti stilar som jag laddade hem gratis på dafont.com. Där finns det MASSOR av fina, coola fonter eller typsnitt som det heter på svenska. Ett hett tips för dem som gillar det!
Ja och så måste jag ju bara få lov att skryta lite. I mitt förra inlägg så skrev jag att jag tävlade med det i designats utmaning "Scrappa på recept". Jag lyckades kamma hem första priset med det kortet! Yeeehaaa! Extra roligt är det eftersom de vinnande bidragen röstats fram av designteamet. Jag blev himla glad så klart! Snart ska jag klicka hem lite nya fina produkter!!
Detta kort vill jag vara med och tävla med på Scraplagrets blogg där man skulle "skapa utifrån motivet".
Ha en trevlig dag!




4 kommentarer:

  1. Hej Mia! Grattis grattis till vinsten hejja hejja dej kortet inunderär ur fint! Må så allra bäst kram kram Lina

    SvaraRadera
  2. Snyggt kort! Alltid lika svårt att skapa "manliga" kort. Grattis till vinst och jag önskar dig en trevlig Alla Hjärtans Dag.
    /Hozzan frånn kortswappen

    SvaraRadera
  3. Stort grattis till vinsten! Den var du verkligen värd, ditt kort är fantastiskt läckert med "fönstret" och den häftiga blomman inuti!!

    Kramar:)

    SvaraRadera
  4. Vilket läckert kort! Kul tema!!! Och grattis till vinsten!!!

    SvaraRadera

Hej!! Tack så mycket för att du lämnar en liten kommentar!! Jag blir så glad! =)