tisdag 22 juni 2010

Presenter till förskolefröknar!

Jag har suttit och gjort några små presentpåsar till Alfreds förskolefröknar som de ska få på torsdag när vi ska fira lite midsommar på dagis. Jag ville göra något personligt och kom på att små ljuspåsar med altrad tändsticksask och doftljus kunde passa. 

Pappren kommer från Panduro och blommorna från wildorchidcrafts.com. Doftljusen hittade jag på ICA. Gjorde två olika påsar för jag hade inte tillräckligt med mönsterpapper till att göra alla lika men de matchar ju varann i alla fall! =) Funderar på att sätta dit en en liten "Glad sommar" skylt på framsidan mellan blomman och charm:en.. Vi får se hur jag gör.

Detta kortet skulle jag ha bloggat för länge sedan men sambon tappade objektivet till kameran , av misstag givetvis, så jag kunde inte fota det. Försökte dock med vår gamla kompact kamera men kom inte alls överens med den. Jag antar att jag blivit bortskämd av systemkameran. Men nu är ordningen återställd. Dock köpte han ett bättre objektiv som jag inte är riktigt van vid men jag ska nog kunna lära mig i sommar. Jag kommer dock inte bli någon mästerfotograf i år heller.. =)
Det som jag använt mig av till detta kort fick jag av Lena B E, jag vann ett av hennes tröstpris i hennes bloggcandy för ett tag sedan, som för övrigt inte alls kändes som ett tröstpris. Utan mer som ett första pris. Fullproppat med fina mönsterpapper, blommor, utstansade fjärilar och löv mm.

Ha en superbra dag!
Kram Mia

3 kommentarer:

  1. Hejsan Mia!
    Wow så snygga ljuspåsar du gjort och ett jättefint kort med en härlig (och lite komisk) stämpel på!! :) Så glada förskolefröknarna ska bli, doftljus luktar ju så underbart också!! :) Lyckliga dom som får detta fina.
    Ha en riktigt trevlig midsommar!
    Kramar från Lena

    SvaraRadera
  2. Hej Mia :)
    Trevligt att se att du ville följa min blogg, jag lade såklart till mig som följare här också direkt :)
    Här inne fanns ju hur mycket kul som helst :D Jag lämnar din blogg fullproppad med inspiration :)
    Jättefina påsar med ljus förskollärarna skall få, de kommer bli störtförtjusta :)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. WoW! These are fabulous ... love 'em!

    SvaraRadera

Hej!! Tack så mycket för att du lämnar en liten kommentar!! Jag blir så glad! =)