torsdag 30 juli 2009

3 boxar på beställning!!

Min kära vän Rebecca har beställt 3 boxar som hon ska ge bort till bl.a. prästen och hennes sömmerska som tack för hjälpen när de gifter sig. Rebecca och Anders ska gifta sig nu i Augusti. Det tråkiga är att vi är i Grekland då så vi missar bröllopet. Men jag missade inte hennes möhippa som vi ställde till med i fredags. Det belv sååå superlyckat!! Vi klädde ut henne, hon fick utföra diverse uppdrag, vi var på Asia Spa och på knopen och åt och sen var vi på societen och festade gärnet. Hon fick hoppa upp och sjunga med bandet. Ja helt klart en superduper lyckad möhippa!!
Tillbaks till boxarna så här ser de ut som hon ska få!
Här är alla 3 samlade!
Detta var den sista asken jag gjorde. Jag blev mest nöjd med den. Gillar denna lite chabby stilen.
Denna asken går i grönt och rosa. Har satt fast en öljett som ser ut som ett kors. Kanske kan det passa till prällen tänkte jag!

Insidan på den gröna asken.

Denna asken var den första som jag gjorde. Gillar denna formen men det var lite bökigt att klippa i den tjocka chipboarden så det blev ingen mer i detta format.

I varje ask har jag lagt en liten lapp som matchar asken som de kan skriva sin egna lilla hälsning på som de sedan kan sätta fast eller bara låta ligga löst i. Jag hoppas att hon blir nöjd. Jag blev det iaf! Jag gjorde askarna utac chipboard ark så de skulle bli lite stadigare och hålla bättre. Har använt distress cracle paint på alla tre jag älskar den färgen. Blir så himla effektfullt.
Alla tre är helt olika för jag hade inte material till att göra alla lika men det är ju bara roligare för mig att göra olika.

Våra kära vänner Lina och Mattias har gått och förlovat sig. Och vad passar inte bättre då än ett kort!! Gjorde detta i alla hast innan vi skulle dit på kvällsmat en kväll för ett par veckor sedan. Rosen är ett inkido stämpel likadant med kortstommen och mönsterpappret. Crrkeln skrev jag ut på datorn på ett skimmrande papper och chalkade lite i kanterna. Har dragit med edge scraper i kanterna på mönsterpappret för att få en mer arbetad känsla. Och så är det jävlligt snyggt också!! =)


Ha det bra allihopa! Lämna GÄRNA en kommentar om ni hittat hit. Är så roligt att hälsa på andra som kikat in!!

Kram Mia

1 kommentar:

  1. Tack för kortet! Det står framme i sovrummet och jag blir alltid glad när jag tittar på det. Det är superfint! Kram Lina!

    SvaraRadera

Hej!! Tack så mycket för att du lämnar en liten kommentar!! Jag blir så glad! =)