tisdag 24 maj 2011

Mor lilla mor..

 Ja på söndag är det mors dag. Jag har gjort en tavla till min mamma. Stommen är i kartong och köpt på Panduro i Ullared. Målade den vit och sen stämplade jag runt om ramen med lite olika stämplar. Den var lite svår att stämpla på för den är ihålig och böjde sig men jag fick smeta ut den stämpelfärgen med fingret som inte blev bra och då blev det ju lite smutsig effekt istället och jag gillade det så det fick vara så. Har embossat de båda stämplarna inuti ramen med clear embossingpulver. Visst är stämpeln med de små töserna söta?! De hade mors dags tema förra veckan i Wild Orchid Crafts Challenge blog men jag tänker delta med denna i alla fall. Denna vecka skulle man använda något embossat och minst tre lager papper och det har jag ju gjort! ;)  Alla blommor kommer från WOC

It's mothers day this sunday and I've done a painting to my mom. My mom is my best friend. The text stamp on the heart says " Happiness is a friend like you" and both stamps inside the frame is embossed with clear emossing.  I really like the stamp with the pretty girls on, aren't they just too cute?! I know that last week it was mothers day theme on Wild Orchid Crafts challenge blog but I will enter this one anyway. I've afterall followed this weeks entry rules. Its tree layers of paper and I've used heat embossing. All flowers are fron WOC.
 Embossing!

Ja nu får jag bara hoppas att mamma inte kikar in här.. 
Let's hope that my mom doesen't look in here until she gets her present.. ;)


1 kommentar:

Hej!! Tack så mycket för att du lämnar en liten kommentar!! Jag blir så glad! =)